Eκκλησία, φιλοεβραϊσμός και παγκοσμιοποίηση


Επανερχόμαστε στο θέμα χριστιανισμός. Σήμερα βλέπουμε την Ρωμαϊκή και την Ορθόδοξη εκκλησία να ανακατεύονται στο παιχνίδι της παγκοσμιοποίησης και δεν ανεχόμαστε άλλο τους εθνικιστάκους που περιμένουν τον Πούτιν να τους δώσει την Πόλη και την Αγιά Σοφιά. Έχει ξεχειλώσει πολύ το θέμα με τις προφητείες του Παϊσίου κι επειδή γενικώς η ακροδεξιά αρέσκεται να ταυτίζει τον χριστιανισμό με τον εθνικισμό την στιγμή που η εκκλησία η ίδια τους έχει αποκηρρύξει, είναι καιρός να πούμε κάποια πράγματα ξεκάθαρα. 


Ο Νίτσε είχε πει πως ο χριστιανός σήμερα μπορεί να δηλώνει αντιεβραίος χωρίς να αντιλαμβάνεται πως ο ίδιος αποτελεί εβραϊκή συνέπεια. Ας δούμε σήμερα τι δηλώνει η εκκλησία σε σχέση με τους Εβραίους και τον χριστιανισμό. 


Ο Μητροπολίτης Άνθιμος Αλεξανδρουπόλεως δήλωσε τον Αύγουστο του 2012:
 "Στη σχέση μας με το Θεό, όλοι έχουμε ένα Εβραίο μέσα μας, μέχρι σήμερα. Η Χριστιανική Εκκλησία δεν πρέπει να λησμονήσει ποτέ την οφειλή της στην Π.Δ. και στο λαό του Ισραήλ ως «παιδαγωγόν εἰς Χριστόν». Υπήρξαν ακραίες εποχές που την λησμόνησε και τότε έπραξε αντιχριστιανικά και απάνθρωπα".

Ούτε ο πάπας όμως διαφωνεί με αυτά τα λόγια. Προσφάτως ο πάπας επισκέφθηκε την συναγωγή της Ρώμης και δήλωσε: «Είστε, σε ό,τι αφορά την πίστη, τα μεγαλύτερα αδέλφια μας. Όλοι μας ανήκουμε σε μια και μόνον οικογένεια, την οικογένεια του Θεού, ο οποίος μας συνοδεύει και μας προστατεύει, ως λαό του».

Ενώ είχε δηλώσει και τα εξής: 

«Πιστεύω ότι ο διαθρησκευτικός διάλογος πρέπει να διερευνήσει τις Εβραϊκές ρίζες του Χριστιανισμού και τη χριστιανική ανθοφορία του Ιουδαϊσμού. Καταλαβαίνω ότι είναι μια πρόκληση, μια καυτή πατάτα, αλλά είναι δυνατόν να ζήσουμε σαν αδέλφια. Κάθε μέρα, προσεύχομαι με τους Ψαλμούς του Δαυίδ. Η προσευχή μου είναι εβραϊκή, αλλά η Ευχαριστία μου είναι χριστιανική», είπε ο Φραγκίσκος.

"Ναι στην εκ νέου ανακάλυψη των εβραϊκών καταβολών του Χριστιανισμού. Όχι στον αντισημιτισμό", δήλωσε ο Πάπας σε ομιλία του στην πλατεία του Αγίου Πέτρου.


Μα θα αναρωτηθεί κάποιος αν οι Εβραίοι σταύρωσαν τον Χριστό ή όχι. Εδώ θα τους καλύψει η Κατήχηση της Καθολικής Εκκλησίας ή οποία δεν διαφέρει πουθενά με τις αντιλήψεις της Ορθοδοξίας. Ας δούμε μερικά παραδείγματα:


169. Ποιά είναι η σχέση της Καθολικής Εκκλησίας με τον εβραϊκό
λαό;
Η Καθολική Εκκλησία αναγνωρίζει τη σχέση της με τον εβραϊκό λαό στο γεγονός ότι ο Θεός διάλεξε το λαό αυτό, πρώτο μεταξύ όλων, για να δεχθεί το Λόγο του. Στον εβραϊκό λαο ανήκουν «η υιοθεσία και η δόξα και οι διαθήκες και η νομοθεσία και η λατρεία και οι υποσχέσεις, οι πατριάρχες, απ' αυτούς κατάγεται κατά σάρκα ο Χριστός» (Ρωμ. 9, 4-5). Σε αντίθεση με τις άλλες μη χριστιανικές θρησκείες, η εβραϊκή πίστη είναι ήδη απάντηση στην Αποκάλυψη του Θεού μέσα στην Παλαιά Διαθήκη.


117. Ποιος είναι υπεύθυνος για το θάνατο του Ιησού;
Το πάθος και ο θάνατος του Ιησού δεν μπορούν να καταλογισθούν
αδιάκριτα, ούτε σε όλους τους Εβραίους που ζούσαν τότε, ούτε στους άλλους Εβραίους που ήρθαν μετά, μέσα στο χρόνο και στον τόπο. Ο κάθε αμαρτωλός, δηλαδή ο κάθε άνθρωπος, είναι πραγματικά αιτία και όργανο των παθών του Λυτρωτή, και πιο βαριά ένοχοι είναι εκείνοι, προπάντων αν είναι χριστιανοί, που πέφτουν συχνότερα στην αμαρτία ή χαίρονται για τα ελαττώματα τους.



Παγκομιοποίηση; Η εκκλησία λέει και πάλι ''ΝΑΙ''. Πως κατηχεί το ποίμνιο της; Για να δούμε:
149. Ποια είναι η απαρχή και η τελείωση της Εκκλησίας;
Η Εκκλησία βρίσκει την απαρχή και την τελείωση της στο προαιώνιο σχέδιο του Θεού. Προετοιμάσθηκε στην Παλαιά Διαθήκη με την εκλογή του Ισραήλ, ως σημείο της μελλοντικής συνάθροισης όλων των εθνών.

Υπάρχει φυλετική διαφορά; ΟΧΙ, κύριοι εθνικιστές. Ιδού γιατί:

68. Γιατί οι άνθρωποι αποτελούν μια ενότητα;
Όλοι οι άνθρωποι αποτελούν την ενότητα του ανθρώπινου  γένους, επειδή έχουν κοινή προέλευση από το Θεό. Επιπλέον ο Θεός έπλασε «από ένα μόνο άνθρωπο όλα τα έθνη των ανθρώπων» (Πράξ. 17, 26). Έπειτα, όλοι οι άνθρωποι έχουν ένα μοναδικό Σωτήρα και είναι καλεσμένοι να συμμετέχουν στην αιώνια ευτυχία του Θεού.


Aς δούμε τώρα τις εβραϊκές ταυτίσεις του χριστιανισμού με τον ιουδαϊσμό:

103. Τί διδάσκει το Ευαγγέλιο για τα Μυστήρια της γέννησης και
της παιδικής ηλικίας του Ιησού;
Τα Χριστούγεννα, η δόξα του Θεού φανερώνεται στην αδυναμία ενός βρέφους. Η Περιτομή του Ιησού είναι το σημείο ότι ανήκει στον εβραϊκό λαό και προεικονίζει το δικό μας Βάπτισμα. Τα Θεοφάνια είναι η φανέρωση του Βασιλιά Μεσσία του Ισραήλ σε όλα τα έθνη. Στην προσφορά του Ιησού στο Ναό, στα πρόσωπα του Συμεών και της Άννας βρίσκεται όλη η αναμονή του Ισραήλ, ο οποίος έρχεται προς συνάντηση του Σωτήρα του. Η φυγή στην Αίγυπτο και η σφαγή των αθώων νηπίων αναγγέλλουν ότι όλη η ζωή του Χριστού θα είναι κάτω από το σημείο του διωγμού. Η επιστροφή Του από την Αίγυπτο θυμίζει την Έξοδο και παρουσιάζει τον Ιησού ως το νέο Μωυσή: Αυτός είναι ο αληθινός και οριστικός απελευθερωτής.

541. Από ποιον έμαθε να προσεύχεται ο Ιησούς;
Ο Ιησούς, σύμφωνα με την ανθρώπινη καρδιά του, έμαθε να προσεύχεται από τη Μητέρα του και από την εβραϊκή παράδοση. 

8. Ποιοι είναι οι επόμενοι σταθμοί της Αποκάλυψης του Θεού;
Ο Θεός διάλεξε τον Αβραάμ καλώντας τον έξω από τη Χώρα του, για να τον κάνει «πατέρα ενός πλήθους λαών» (Εεν. 17, 5), και του υποσχέθηκε να ευλογήσει στο πρόσωπο του «όλα τα έθνη της γης» (Γεν. 12, 3). Οι απόγονοι του Αβραάμ θα έχουν την παρακαταθήκη των θεϊκών υποσχέσεων που έγιναν στους Πατριάρχες. Ο Θεός διαμορφώνει τον Ισραήλ ως λαό εκλογής Του, σώζοντας τον από τη σκλαβιά της Αιγύπτου, συνάπτει μαζί του τη Διαθήκη του Σινά, και, διαμέσου του Μωυσή, του δίνει το νόμο Του. Οι Προφήτες ανήγγειλαν μια ριζική λύτρωση του λαού και μια σωτηρία που θα περιλαμβάνει όλα τα Έθνη, σε μια Διαθήκη νέα και αιώνια. Από τον λαό του Ισραήλ, από τη γενιά του βασιλιά Δαυίδ, θα γεννηθεί ο Μεσσίας: ο Ιησούς.

82. Γιατί ο Ιησούς ονομάζεται «Χριστός»;
«Χριστός» στα ελληνικά, «Μεσσίας» στα εβραϊκά, σημαίνει «χρισμένος». Ο Ιησούς είναι ο Χριστός γιατί είναι καθαγιασμένος από το Θεό, χρισμένος του Αγίου Πνεύματος για τη λυτρωτική αποστολή. Είναι ο Μεσσίας τον οποίο ανέμενε ο Ισραήλ, σταλμένος στον κόσμο από τον Πατέρα.


Κάποιοι μπορεί να θέλανε να βγάλουν Εβραίους τους νεοπλατωνικούς, όπως τον Κέλσο ή την Υπατία την Αλεξανδρινή καθώς μαίνονται οτιδήποτε έχει σχέση με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό αλλά τα κείμενα τους αποδεικνύουν ότι ήταν πολύ περισσότερο φυλετιστές από κάτι χριστιανοφασίστες ή δήθεν εθνικοσοσιαλιστές που συναντήσαμε στον δρόμο μας:

''Πρέπει λοιπόν όλοι οι άνθρωποι να ζουν σύμφωνα με τα πατροπαράδοτα, χωρίς να μπορεί κανένας να τους κατηγορεί γι' αυτό, αντίθετα τους χριστιανούς θα μπορούσαμε να τους κατηγορήσουμε που εγκατέλειψαν τα πάτρια για να υπερασπιστούν τη διδασκαλία του Ιησού, χωρίς να αποτελούν ένα έθνος όπως οι Ιουδαίοι. Τους Ιουδαίους δεν μπορεί να τους επικρίνει κανείς που προστατεύουν τα έθιμα τους μπορεί όμως να επικρίνει εκείνους που εγκατέλειψαν τα δικά τους για να ιδιοποιηθούν των Ιουδαίων''.

Κέλσος, Αληθής Λόγος κατά χριστιανών

''Συνεπώς, δίκιο δεν θα είχε κάποιος να μισήσει τους πιο συνετούς ανάμεσά σας ή να λυπηθεί τους περισσότερο άμυαλους, που, ακολουθώντας σας κατά βήμα, έφτασαν σε τέτοιο σημείο εκφυλισμού, ώστε να ξεχάσουν τους αιώνιους θεούς και να στραφούν στον πεθαμένο Ιουδαίο; ''

Ιουλιανός, Κατά χριστιανών

Και δωράκι για το τέλος, ο αφορισμός της εκκλησίας προς κάθε εθνικιστάκο ή φυλετιστή:








Όσο για το ελληνικό πνεύμα; Ιδού τι δήλωσε ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως:

Μητροπολίτης Άνθιμος: Ακούστε, αυτές οι τελετές όταν γίνονται στην Αρχαία Ολυμπία ή στην Πνύκα, εκεί θα έπρεπε να μας προβληματίσουν και να μας κάνουν εξεγερθούμε. Το λέω αυτό κ. Πολυγένη, διότι εκεί κάνουν επικλήσεις στον Απόλλωνα και στον Δία. πηγή